SMTWTFS
1234
56891011
121314151617
19202122232425
2627283031

Galerie dočasně UZAVŘENA

Vážení návštěvníci,

s přechodem do vyššího — pátého stupně protiepidemického opatření PES byly 27. 12. 2020 všechny kulturní a muzeální instituce do odvolání uzavřeny.

O dalším vývoj vás budeme informovat zde nebo na sociálních sítích — Facebook, Instagram, YouTube a Souncloud, kde můžete také sledovat naše online aktivity. 

Děkujeme za pochopení!

Čti více

PF 2021

Milí návštěvníci a přátelé Domu umění,

děkujeme Vám za přízeň v roce 2020, kterou jste nám projevovali a zachovali v těžké době související s celosvětovou pandemií Covid-19 i za vstřícnost spojenou s neustálým zavíráním a otevíráním našich výstavních prostor. Velmi si toho vážíme a do Nového roku 2021 vstupujeme díky Vám s odvahou, radostí a pozitivně naladěni.

Přejeme Vám a Vašim blízkým radostné a pohodové prožití vánočních svátků, pevné zdraví a více offline zážitků v Novém roce 2021!

Váš tým DUÚL

Čti více

Hannes Egger: Everything´s Changed – Nothing´s Changed

18. 11. 2020 — 27. 2. 2021

 

Výstava italského umělce Hannese Eggera připravená pro Dům umění Ústí nad Labem svým názvem odkazuje k performanci, kterou autor realizoval v září tohoto roku v Miláně. Pronajatý automobil s reklamními plochami v rámci této akce opakovaně projížděl kruhovými objezdy a divákům nabízel pohled na měnící se poselství definované jednoduchým textem Everything´s Changed – Nothing´s Changed / Vše se změnilo – Nic se nezměnilo. V centru jednoho z regionů silně postižených koronavirovou krizí Hannes Egger prostřednictvím své intervence do veřejného prostoru upozorňoval na dramatické posuny ve fungování společnosti reagující na pandemické ohrožení a zároveň nabízel naději spojenou s odhodláním čelit této neobvyklé situaci s důrazem položeným na respekt ke každému individuálnímu osudu i etickému rozměru vztahů uvnitř society jako celku.

A právě takový směr uvažování se stal východiskem při přípravě autorova projektu pro Ústí nad Labem, přičemž bylo stále více zřejmé, že ve střídajících se vlnách naděje a ohrožení, se nenávratně vzdaluje možnost využít pro jeho prezentaci tradiční výstavní formáty. Vnější, zdánlivě restriktivní vlivy se tak postupně začaly v tvůrčím procesu Hannese Eggera transformovat do podoby inspirativních a kreativních podnětů, které v konečném důsledku nejenom spoluurčily volbu vyjadřovacích i komunikačních strategií výstavy, ale také její konečné tematické zacílení. Autor přitom projekt realizoval výhradně distančně bez možnosti pracovat přímo na místě v Ústí nad Labem a důležitým aspektem tvarujícím jeho výslednou podobu se tak stala spolupráce s produkčním týmem Domu umění Ústí nad Labem.

Čti více